Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ

Η ομάδα μας αποτελείται από ειδικευμένους και έμπειρους θεραπευτές, οι οποίοι διαρκώς συνεργάζονται μεταξύ τους και με την επιστημονικά υπεύθυνη ώστε να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, καθώς μέσω της συνεργασίας επιτυγχάνεται το μέγιστο θεραπευτικό αποτέλεσμα της παρέμβασης. Η συνέπεια, το μεράκι, η υπευθυνότητα ο σεβασμός και η αγάπη προς το παιδί είναι αναπόσπαστο μέρος της δουλειάς μας.

Επιστημονικά Υπεύθυνη:

Η Θεοδώρα Χατζηαρτεμίου, Ψυχολόγος – Ειδική Παιδαγωγός, είναι απόφοιτη του προγράμματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Ειδική Αγωγή και τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες από το πανεπιστήμιο Middlesex του Λονδίνου. Παράλληλα με τις σπουδές και την εργασία της έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων. Μερικά από αυτά είναι η εκμάθηση των μεθόδων ΜΑΚΑΤΟΝ, PECS, ABA, το πρόγραμμα αποκατάστασης της δυσλεξίας του ΚΨΜ, η διαχείριση παιδιών με ΔΕΠ-Υ, η αξιολόγηση της νοημοσύνης με το WISC-III, η χορήγηση του Αθηνά Τεστ, η χορήγηση του ΜΕΤΑΦΩΝ, το τεστ και η μέθοδος του Παυλίδη, η ανάλυση του παιδικού ιχνογραφήματος, οι κοινωνικές ιστορίες της Faherty για τον αυτισμό, οι διαταραχές αισθητηριακές επεξεργασίας και η αισθητηριακή ολοκλήρωση (SI) κ.α. Επιπλέον, έχει παρακολουθήσει πολλά συνέδρια για την ειδική αγωγή, τη λογοθεραπεία, την εξελικτική ψυχολογία, τις μαθησιακές δυσκολίες όπως και για παιδονευρολογικά και παιδοψυχιατρικά θέματα με αποτέλεσμα να είναι πάντα ενήμερη για κάθε νέα μέθοδο και έρευνα. Κατά την διάρκεια των σπουδών της εκπόνησε πρακτική εξάσκηση στο Σικιαρίδειο Ίδρυμα και συμμετείχε σε ερευνητικά προγράμματα. Έχει εργαστεί σε ιδιωτικά θεραπευτικά κέντρα αλλά και σε κατ’ οίκον συνεδρίες από το 2005. Είναι κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου και μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Ψυχολόγων. Επίσης, είναι πιστοποιημένη στο «Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Γονέων Παιδιών Αυτιστικού Φάσματος Cygnet» (από την Ε.ΨΥ.ΜΕ και το «Barnado’s Yorkshire») και πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια Εργαστηρίων Αποτελεσματικού Γονέα από την Gordon Hellas. Είναι επιστημονικά υπεύθυνη του κέντρου Νόηση από το 2008. Τέλος, από το 2018 διατελεί ως Γενικός Γραμματέας του Πανελλήνιου Σωματείου Ιδιοκτητών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Ψυχικής Υγείας.

Συνεργάτες:

O Κτώρος Κωνσταντίνος, Παιδοψυχίατρος, πατέρας δυο παιδιών, σπούδασε Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ως ειδικευόμενος δούλεψε στο Τμήμα οξέων περιστατικών Ψυχιατρικής Ενηλίκων του Δρομοκαίτειου Νοσοκομείου, στο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο Αθηνών και στην μονάδα Επειγόντων Περιστατικών του Παιδοψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής από όπου απέκτησε και τον τίτλο της ειδικότητας στην παιδοψυχιατρική. Κατόπιν, εργάστηκε στα εξωτερικά ιατρεία του τμήματος Ψυχιατρικής Νέων του Γ.Ν.Α Γεννηματας και ως υπεύθυνος ιατρός του Νοσοκομείου Ημέρας. Τέλος, έχει εκπαιδευτεί στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία και στη Συστημική Ψυχοθεραπεία Ζεύγους –Οικογένειας.

Ο Μηλιώνης Χρήστος, Εργοθεραπευτής, αποφοίτησε από το ΑΤΕΙ Εργοθεραπείας Αθηνών και έκανε πρακτική άσκηση στο Σικιαρίδειο Ίδρυμα και στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής. Κατά τη διάρκεια της πολυετούς εργασιακής του εμπειρίας εργάστηκε σε δημόσια και ιδιωτικά θεραπευτικά κέντρα καθώς και στο Εθνικό Ίδρυμα Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Ι.Α.Α.). Έως και σήμερα εργάζεται στο Κέντρο Αποθεραπείας Φυσικής και Κοινωνικής Αποκατάστασης (Κ.Α.Φ.Κ.Α.) Κορίνθου. Υπήρξε επόπτης κλινικής άσκησης φοιτητών ΤΕΙ Εργοθεραπείας Αθηνών στο Μεικτό Κέντρο Διημέρευσης για άτομα με Προβλήματα Όρασης και Πρόσθετες Αναπηρίες «Επικοινωνία». Μερικά από τα σεμινάρια που έχει παρακολουθήσει είναι η Αισθητηριακή Ολοκήρωση (SI), τα συστήματα εναλλακτικής επικοινωνίας PECS, MAKATON και πληθώρα άλλων σεμιναρίων και συνεδρίων που αφορούν παιδιά με αναπτυξιακές, νευρολογικές και κινητικές δυσκολίες. Είναι κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος εργοθεραπευτή.

Η Αργυρού Ντίνα, Παιδιατρική ΕΡγοθεραπεύτρια, SIT, είναι απόφοιτος του ΤΕΙ Εργοθεραπείας και κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.Έχει παρακολουθήσεις πληθώρα σεμιναρίων σχετικά με το παιδί και το γονέα και έχει εκπαιδευτεί στις μεθόδους PECS, ABA, Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, playtherapy καθώς και στη δυσφαγία, τη δυσκαταποσία και τις διαταραχές πρόσληψης τροφής. Το 1995 δημιούργησε μαζί με τον κο Τσιάντη και την κα Παπανικολάου το Ιατρείο Αυτισμού. Εργάστηκε για 25 χρόνια στην παιδοψυχιατρική κλινική του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» αλλά και σε ιδιωτικούς φορείς θεραπειών.

Η Μπάκα Μένια, λογοθεραπεύτρια, σπούδασε λογοθεραπεία στο Πανεπιστήμιο Sv. Kliment Ochridski στη Σόφια, Βουλγαρίας και έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στις διαταραχές επικοινωνίας της ανάπτυξης. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχετικά με τον Τραυλισμό, τη χρήση του επικοινωνιακού συστήματος PECS, τις διαταραχές λόγου και επικοινωνίας στην προσχολική ηλικία, καθώς και με τη χορήγηση του ΑνΟμιΛο τεστ. Έχει συνεργαστεί με ιδιωτικά κέντρα ειδικών θεραπειών, έχει προσφέρει εθελοντική εργασία στο κέντρο ημέρας «Ανοιχτή Αγκαλιά» στο Κορωπί, συμμετέχει σε ομάδα εποπτείας και έχει προσφέρει παράλληλη στήριξη σε δημόσιο νηπιαγωγείο. Είναι μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών (ΠΣΛ).

Ο Βαρίκας Δημήτριος, Λογοθεραπευτής, σπούδασε Λογοθεραπεία στο ΑΤΕΙ Πατρών. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια σχετικά με τον Αυτισμό, την Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και τις Διαταραχές της Φώνησης. Έχει πιστοποίηση στη χρήση της μεθόδου TEACCH, της μεθόδου Touch and Sayκαι του εργαλείου Διεπιστημονικής Ομάδας για την Αξιολόγηση του Επιπέδου Λειτουργικότητας Παιδιού στο φάσμα του Αυτισμού (ΕΔΑΛΦΑ). Έχει συνεργαστεί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με αναπηρία και το Κέντρο Ημέρας Παιδιού και Εφήβου της ΕΨΥΠΕΑ στο Μεσολόγγι, όπου έχει εκπαιδευτεί και εφαρμόσει τη μέθοδο PECS, TEACCH και Αθηνά Τεστ. Είναι μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος (ΣΕΛΛΕ).

Η Μαξούρη Μυρτώ, Ειδική Παιδαγωγός, αποφοίτησε από το τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Έπειτα, ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα Παιδαγωγικών με ειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες (Msc in Education and Child Studies, Specialization: Learning problems and Impairments) στο Πανεπιστήμιο Λάιντεν της Ολλανδίας. Ακολούθησε η αποφοίτηση από το Πρόγραμμα Ετήσιας Εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή (Κέντρο Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών). Ακόμα, έχει παρακολουθήσει ημερίδες και σεμινάρια σχετικά με την ειδική αγωγή και πιο συγκεκριμένα για την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών. Εργάζεται ως ειδική παιδαγωγός σχεδιάζοντας εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης με στόχο την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών σε παιδιά με γενικές ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και σε παιδιά με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/ υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και σύνδρομο down.

Η Ζέτα Σκιαδαρέση, Ψυχολόγος-Ειδική Παιδαγωγός, είναι απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Εκπαίδευση/ στην Ανάπτυξη του Παιδιού (M.Sc. in Education/ in Child Development) από το Ινστιτούτο Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου (Institute of Education, University of London). Σε συνέχεια της πανεπιστημιακής της εκπαίδευσης, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για την αξιολόγηση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών, για τη διδασκαλία αγγλικών ως ξένης γλώσσας σε μαθητές με δυσλεξία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για την εκπαίδευση συμβούλων στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό και για την εκπαίδευση εκπαιδευτών-συντονιστών Σχολών Γονέων. Έχει πολυετή εμπειρία στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή εξατομικευμένων προγραμμάτων ειδικής μαθησιακής παρέμβασης σε παιδιά και έφηβους με γενικευμένες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/ υπερκινητικότητα, νοητική υστέρηση, αναπτυξιακά σύνδρομα και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, καθώς και ψυχοπαιδαγωγικών προγραμμάτων σε παιδιά με διαταραχές συμπεριφοράς και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Επιπλέον, έχει συντονίσει ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων για παιδιά με δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση.

Η Δρόσου Ιωάννα είναι εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής. Απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με ειδίκευση στην ψυχολογία. Είναι μετεκπαιδευθείσα στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες-Δυσλεξία (Professional diploma in Specific learning difficulties- dyslexia) του εκπαιδευτικού φορέα Thace σε συνεργασία με το Nottingham Τrent University, Edexcel Centre και την Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας. Κατά τη διάρκεια της μετεκπαίδευσής της εκπόνησε την πρακτική της στα ΚΕΔΔΥ Β’ Αθήνας. Ολοκληρώνει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Πατρών, καθώς επίσης και την ετήσια εξειδίκευσή της στο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής (Κέντρο Μελέτης Ψυχοφυσιολογίας και Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ).

Η εκπαίδευσή της εμπεριέχει πλήθος επιμορφωτικών σεμιναρίων σε ό,τι αφορά τις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος, ΔΕΠ-Υ, ψυχοπαθολογία βρέφους, παιδιού και εφήβου (ΕΚΠΑ) κτλ. Είναι εκπαιδευμένη στη χρήση σύγχρονων τεχνικών με βάση τις αρχές της Εφαρμοσμένης Ανάλυσης Συμπεριφοράς ABA, PECS , PRT. Επιπλέον, έχει εκπαιδευτεί στη χορήγηση και αξιολόγηση του ΑΘΗΝΑ test, A’ test κ.α.

Η εργασιακή της δραστηριότητα περιλαμβάνει τη χρήση ειδικών, ψυχοπαιδαγωγικών προγραμμάτων παρέμβασης σε κέντρα θεραπειών και ατομικές συνεδρίες για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με ΔΑΦ, Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ΔΕΠ-Υ, προβλήματα συμπεριφοράς και δεξιότητες επικοινωνίας.

Ο Κατσαντώνης Νικόλαος, Ψυχολόγο, σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Συνέχισε τις σπουδές του στο Πάντειο Πανεπιστήμιο όπου ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του τμήματος Ψυχολογίας με αντικείμενο Οργανωτική και Οικονομική Ψυχολογία. Στην συνέχεια παρακολούθησε σεμιναριακά προγράμματα για την αντιμετώπιση μαθησιακών και άλλων δυσκολιών τόσο σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης όσο και σε παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Κατόπιν, ειδικεύτηκε στη φροντίδα παιδιών με χρόνιες ή απειλητικές για την ζωή τους ασθένειες και τις οικογένειες τους και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ιατρικής και Νοσηλευτικής Σχολής Αθηνών με αντικείμενο την Οργάνωση και Διαχείριση Ανακουφιστικής και Υποστηρικτικής φροντίδας χρονίως πασχόντων ασθενών.
Έχει εκπαιδευτεί στη συμβουλευτική και τον επαγγελματικό προσανατολισμό εφήβων και ενηλίκων.
Από το 2004 εργάζεται στο σωματείο «Η ΑΡΓΩ», σωματείο ναυτικών γονέων ατόμων με ειδικές ανάγκες, ως ειδικός εκπαιδευτής- ψυχολόγος, ενώ παράλληλα εργάζεται ως εξωτερικός συνεργάτης σε διάφορες μονάδες ψυχικής υγείας.
Αυτή την περίοδο, ολοκληρώνει έναν νέο κύκλο σπουδών στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ειδικής αγωγής του Τμήματος Εκπαίδευσης Και Αγωγής Προσχολικής Ηλικίας (ΤΕΑΠΗ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Η Ελένη Φρατζέτη, Ψυχοπαιδαγωγός –Παιγνιοθεραπεύτρια , είναι απόφοιτος ψυχολογίας και ειδικής αγωγής πενταετούς εκπαίδευσης .Η κλινική της άσκηση πραγματοποιήθηκε στο ψυχιατρικό νοσοκομείο Αττικής στη μονάδα βραχείας νοσηλείας. Στη συνέχεια εξειδικεύτηκε στις μαθησιακές δυσκολίες και στη δυσλεξία με διετή εκπαίδευση.

Επιπλέον ,η μετεκπαίδευση της συνεχίστηκε στο τετραετές πρόγραμμα παιγνιοθεραπείας που αποτελεί τόσο ψυχοθεραπευτική όσο και ψυχοδιερευνητική και ψυχοεκφραστική μέθοδο για παιδιά.

Στην όλη δομή της εκπαίδευσης περιλαμβάνεται υποχρεωτικά πολυετές πρόγραμμα τόσο ατομικής όσο και ομαδικής θεραπείας ,του εκπαιδευόμενου θεραπευτή. Συγχρόνως είναι μέλος της πανελλήνιας επαγγελματικής ένωσης Παιγνιοθεραπευτών –Δραματοθεραπευτών Ελλάδας..

Παράλληλα, έχει παρακολουθήσει πολυάριθμα συνέδρια, σεμινάρια -προγράμματα και ημερίδες.( TEACH, PECS, θεραπευτική και συμβουλευτική υποστήριξη ατόμων και οικογένειας Α.Μ.Ε.Α).

Έχει εικοσαετή εργασιακή εμπειρία με παιδιά σε δομές και πλαίσια ειδικής αγωγής ως υπεύθυνη προγραμμάτων –παιγνιοθεραπεύτρια και συνεργάζεται με διάφορους φορείς και κέντρα μαθησιακών δυσκολιών.
Παράλληλα ,τα τελευταία χρόνια εργάζεται και ως σύμβουλος-επόπτης επίβλεψης του παιδαγωγικού έργου των παιδικών σταθμών δήμου της Αττικής.

H Αναστασία Λυκουρα είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στην ψυχολογία του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (Med) στην Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Εκπαίδευση του Πανεπιστημίου Nottingham Trent του Ηνωμένου Βασιλείου.  Έχει μετεκπαιδευτεί στην αξιολόγηση και παρέμβαση σε παιδιά με αυτισμό,  ΔΕΠ-Υ και μαθησιακές δυσκολίες βασισμένη στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς (ΕΑΣ). Έχει εκπαιδευτεί στη μέθοδο «PECS» για την επικοινωνία μαθητών με ΔΑΦ και τις «Κοινωνικές Ιστορίες «. Έχει επίσης παρακολουθήσει το πρόγραμμα Κοινωνικής Ψυχιατρικής σχετικά με την συμπεριφοριστική ψυχοεκπαίδευση οικογενειών ατόμων με ψύχωση του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής. Εχει παρακολουθήσει συστημικές εκπαιδευτικές και θεραπευτικές ομάδες στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου.  Δραστηριοποιείται τα τελευταία δέκα χρόνια στην υποστήριξη παιδιών με αναπτυξιακές, επικοινωνιακές και μαθησιακές δυσκολίες σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο και την ψυχοεκπαίδευση των οικογενειών τους. Γνωρίζει άπταιστα αγγλικά και γαλλικά και τη γραφή Braille.

H Γιαννοπούλου Βέρα, γραμματέας, είναι απόφοιτη των Α ΄Τ.Ε.Ι Αθηνών της ΣΕΥΠ τμήμα Νοσηλευτικής Α΄ και απόφοιτη του το 2ο Τ.Ε.Λ Χαλανδρίου, τομέας Οικονομίας και Διοίκησης, τμήμα Υπαλλήλων Ξενοδοχείου. Έχει πτυχίο Αγγλικών First Certificate In English (Lower) του Πανεπιστήμιου Cambridge. Έχει παρακολουθήσει 2 κύκλους σεμιναρίων στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ( Α’ Κύκλου 2011-2012 και Β’Κύκλου 2012-2013) και βιωματικό σεμινάριο 20 ωρών για το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (CBD) για παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού. Επίσης, έχει παρακολουθήσει το Εργαστήρι Αποτελεσματικού Γονέα με σκοπό να προσεγγίζει με θετικό τρόπο τα παιδιά του κέντρου και να διαχειρίζεται ορθά τις συμπεριφορές τους. Γνωρίζει τυφλό σύστημα πληκτρολόγησης και έχει Πτυχίο ECDL στις παρακάτω ενότητες:α) Επεξεργασία Κειμένου (Word Processing),β) Υπολογιστικά Φύλλα (Spreadsheets) και γ) Υπηρεσίες Διαδικτύου (Information and Communication).