KINEMS

H Kinems δημιουργήθηκε από το Μιχάλη Μπολουδάκη και το Σίμο Ρετάλη που γνωρίζονται πάνω από 10 χρόνια. Για την ακρίβεια ο Μιχάλης ήταν ένας από τους πιο ταλαντούχους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, ο οποίος είχε δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις εκπαιδευτικές τεχνολογίες. Ο Σίμος είχε την τύχη να συνεργαστεί μαζί του σε πολλά ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα που αφορούσαν στην ανάπτυξη εργαλείων για τη σχολική εκπαίδευση, τα οποία είχαν χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και εταιρίες όπως Microsoft, Intel, Google, Smart Technologies,  κα. Κουβαλώντας όλη αυτή την πολύχρονη εμπειρία και τεχνογνωσία, ένιωσαν πριν από 4 χρόνια την ανάγκη να ξεφύγουν από το περιβάλλον της γενικής σχολικής εκπαίδευσης και να εστιάσουν στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής. Και οι δύο γνωρίζουν πολύ καλά ότι η τεχνολογία στην  ειδική αγωγή μπορεί να λύσει αποτελεσματικά και αποδοτικά εκπαιδευτικά προβλήματα. Λόγω προσωπικού ενδιαφέροντος και ευαισθησίας, ξεκίνησαν αυτή την προσπάθεια αποσκοπώντας στο να βοηθήσουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως διαταραχές αυτιστικού φάσματος, δυσπραξία, διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα κοκ. και μαθησιακές δυσκολίες να βελτιώνουν γνώσεις και δεξιότητες. Και πιστεύουν ότι έχουν βάλει ένα λιθαράκι με την καινοτομική τους προσέγγιση.

Τι το ξεχωριστό προσφέρει η Kinems, πώς ακριβώς λειτουργεί και ποια τα οφέλη;

H Kinems αναπτύσσει μία πλατφόρμα με Kinect διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που είναι εύκολα προσαρμόσιμα στις ανάγκες τους και πολύ ελκυστικά. Τα  παιδιά αλληλοεπιδρούν με το παιγνιώδες εκπαιδευτικό περιβάλλον με φυσικό τρόπο αξιοποιώντας τα χέρια και το σώμα τους χωρίς να χρειάζεται το ποντίκι ή κάποιο πληκτρολόγιο. Μέσα από προσωποποιημένες ελκυστικές δραστηριότητες που σχεδιάζει δυναμικά ο ειδικός παιδαγωγός και εργοθεραπευτής με βάση μαθησιακά και θεραπευτικά πρωτόκολλα, τα παιδιά παίζουν και μαθαίνουν καλλιεργώντας επιτελικές και κινησιολογικές δεξιότητες π.χ. οπτικο-κινητικό συντονισμό, μνήμη, προσοχή, συμπερασματική σκέψη, καθώς και να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους στα μαθηματικά και γλώσσα.  Ο εκπαιδευτικός ή ο θεραπευτής μπορεί να παρακολουθήσει την πορεία των παιδιών και να λάβει εκθέσεις με στοιχεία σχετικά με την επίδοση με μαθησιακές και κινησιολογικές μετρικές (learning & kinesthetic analytics).

Το Kinems λοιποόν είναι ένα παιχνίδι που συνδυάζει την κίνηση και τη μάθηση και βασίζεται σε καλά τεκμηριωμένες επιστημονικά μαθησιακές τεχνικές από την ειδική αγωγή για τη γλώσσα, μαθηματικά και εργοθεραπευτικά πρωτόκολλα παρέμβασης αξιοποιώντας τις δυνατότητες των καμερών βάθους  (3D sensors) όπως το Kinect. Λόγω της φυσικής αλληλεπίδρασης (και της σχεδίασης με τα γραφικά), τα παιχνίδια είναι πολύ ελκυστικά και κρατούν το ενδιαφέρον των παιδιών που εμπλέκονται σε δραστηριότητες περισσότερο χρόνο από τις παραδοσιακές μεθόδους. Βασική καινοτομία είναι ότι ο ειδικός παιδαγωγός και ο εργοθεραπευτής μπορεί να μελετήσει την πρόοδο ενός παιδιού με μαθησιακές και κινησιολογικές μετρικές. Έτσι, οι θεραπευτές έχουν πρόσβαση σε αξιόπιστα δεδομένα που μετρούν επιτελικές και  κινησιολογικές δεξιότητες π.χ. οπτικο-κινητικό συντονισμό, μνήμη, προσοχή, συμπερασματική σκέψη,

Τέλος, πληθώρα επιστημονικών δημοσιεύσεων σε συνεργασία με κορυφαία πανεπιστήμια διεθνώς αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητά της προσέγγισης.